perjantai 7. toukokuuta 2010

Puikkojen viemää

Olen viime viikkojen aikana saanut aikaiseksi muutaman neuletyön. Ehkä yllättävää tähän vuodenaikaan, mutta neuloin itselleni topin (kuvasta poiketen ruskan eri sävyissä), jonka alla voi pitää pitkähihaista paitaa ja sen kanssa hieman samantyyppisen liivin (valkoharmaana ja ilman kuvassa näkyviä hihoja). Olen sen verran vilukissa, että näille löytyy viileänä kesänäkin käyttöä ja nämä molemmat olivat todella nopeatekoiset paksun langan vuoksi. Seuraavaa sukulaisvierailua odotellessa tein myös varastoon jo yhden tyynynpäällisen, jonka voi sitten viedä tuliaisina. Yhteen se luultavasti jääkin, oli nimittäin melko työläs kaikkine palmikkoineen.

Koska olen jo tähän mennessä neulonut itselleni kaikenlaista eivätkä sukulaistenkaan varastot ole äärettömät, olen saanut ajatuksen neuloa esimerkiksi sukkia lahjoitettavaksi niitä tarvitseville. Kuin sopivasti tätä tilaisuutta varten löysin komeroiden kätköistä yläasteella neulotun villapaidan, josta purettuna tuli melko isot kerät lankaa. Niistä saa ainakin kolmet sukat, joista ensimmäiset olen jo aloittanut. Ei kun ideoimaan, millaiset muista sukkapareista voisi tulla ja etsiä sitten sopiva paikkka, jonne valmiit sukat voi lahjoittaa (esimerkiksi kodittomat tai vanhainkotien yksinäiset vanhukset). Olen todennut, että itselleni neulominen on parhaita tapoja saada ajatukset järjestykseen ja samalla voi tehdä vaikka dhikriä, muistella Jumalaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan tekstejäni. Blogini on kommenttiystävällinen - varaan kuitenkin itselleni oikeuden olla julkaisematta kommentteja, jotka loukkaavat minua tai islamin uskoa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...