perjantai 20. heinäkuuta 2012

Lähemmäksi Jumalaa

Ramadan hiipi tänä vuonna melkein varkain, mutta ei hetkeäkään liian aikaisin. Muslimien pyhä kuukausi on alkanut tänään ja olen toivottanut sen sydämessäni tervetulleeksi. Erityisesti työelämään palaamisen jälkeen uskonelämän ylläpitäminen on ollut haastavampaa jo pelkästään kaikkien käytännön asioiden järjestämisen vuoksi, joten nyt alkavan Ramadanin kynnyksellä minulla on vakaa aikomus löytää vahvemmin se islamin kauneus, joka minua aikoinaan ohjasi tämän uskonnon ja elämäntavan pariin. Kuvallisia Ramadan-tervehdyksiä internetistä etsiessäni kohtasin taas kaikki ne liikuttavan kauniit ja tunnelmalliset kuvat, jotka muistuttivat minua tämän kuukauden tärkeydestä muslimien elämässä.

On vaikea uskoa sattumaan varsinkaan sen jälkeen, kun joitakin päiviä sitten tietokoneeni päivityksen jälkeen minun tuli valita käyttämäni internet-selain uudelleen ja siinä samalla kertaa työkalupalkkiin palasivat kaikki ne islamilaisten sivujen linkkipainikkeet, joita käytin ahkerasti vielä suunnilleen vuosi sitten, mutta jotka jonkin toisen päivityksen yhteydessä sittemmin katsosivat. Kävin taas läpi sivuja, jotka olin osittain jo ehtinyt unohtaa ja tunsin jollakin tapaa palanneeni "vanhaan hyvään aikaan". Mikäpä olisi ollut sopivampi aika kuin nyt Ramadanin kynnyksellä, mistä tunnen suurta kiitollisuutta. Kaikkivaltias Jumala ohjaa oikealle tielle niitä, jotka osaavat lukea Hänen merkkejään ja uskon tämän tapahtuman olevan yksi niistä hetkistä, jolloin minulle näytettiin suunta, johon kulkea.

Toivon sydämestäni siunattua ja antoisaa Ramadanin aikaa siskoille ja veljille. Käyttäkäämme tämän kuukauden siunauksellinen voima hyväksemme ja pyrkikäämme hyviin tekoihin muistaen myös heitä, joiden asiat eivät ole niin hyvin kuin meidän.

5 kommenttia:

  1. Siunattua Ramadanin aikaa sinulle myös, sisko.

    VastaaPoista
  2. Salam alaykum,
    lämmin kiitos kaikille Ramadan-tervehdyksistänne. Thank you for all of you for your Ramadan wishes.

    VastaaPoista
  3. Asalamu alaikum thanks for sharing, learn about Ramadhan inshAllah over @ ireminisces

    VastaaPoista

Tervetuloa kommentoimaan tekstejäni. Blogini on kommenttiystävällinen - varaan kuitenkin itselleni oikeuden olla julkaisematta kommentteja, jotka loukkaavat minua tai islamin uskoa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...